All creations and modifications are made for pure fun without any kind of economic purpose. Each brand and development was used as a fan game. Each rank parameter or texture corresponds to each creative referrer. Before any claim for something or query write to cralozoidecranlox@gmail.com
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TUTORIAL FX ADDING
LOS FX ESTAN COMPUESTOS POR 1 CARPETA QUE CONTIENE ARCHIVOS NIF, ARCHIVOS DE TEXTURA Y ARCHIVOS DE SONIDO.
ESTOS ARCHIVOS JUNTO AL NOMBRE HACEN POSIBLE QUE EL EFECTO SE LOCALICE DESDE EL MOTOR DEL JUEGO Y HACE POSIBLE QUE
TENGA FORMA TEXTURA Y SONIDO EN CONJUNTO.
THE FX ARE COMPOSED BY 1 FOLDER THAT CONTAINS NIF FILES, TEXTURE FILES AND SOUND FILES.
THESE ARCHIVES NEXT TO THE NAME MAKE IT POSSIBLE THAT THE EFFECT LOCATES FROM THE ENGINE OF THE GAME AND MAKES POSSIBLE THAT
HAVE TEXTURE AND SOUND IN A JOINT FORM.
DENTRO DE TU CARPETA DE FFVS3R TIENE UNA CARPETA LLAMADA "DATA"
LA CARPETA CON EL NOMBRE DEL FX Y LOS ARCHIVOS NIF VAN EN LA CARPETA
Data\Art\library\fx\generic
INSIDE YOUR FFVS3R FOLDER HAS A FOLDER CALLED "DATA"
THE FOLDER WITH THE NAME OF THE FX AND THE NIF FILES GO IN THE FOLDER
Data \ Art \ library \ fx \ generic
LOS ARCHIVOS DE AUDIO VAN EN
Data\Sounds\Powers
THE AUDIO FILES GO IN
Data \ Sounds \ Powers
LAS TEXTURAS VAN EN
Data\Art\library\fx\_textures
THE TEXTURES GO ON
Data \ Art \ library \ fx \ _textures
TODO ESO DEBES LOCALIZARLO DESDE EL PROGRAMA DESDE DONDE AGREGAS LOS FX
ES IMPORTANTE QUE RECUERDES DONDE ESTAN Y COMO SE LLAMAN CADA UNO DE LOS ARCHIVOS QUE NECESITAS
PARECE COMPLICADO PERO ES SOLO ACOSTUMBRARSE LAS PRIMERAS VECES DADO A QUE ES SIEMPRE MUY MECÀNICO
ALL THAT MUST BE LOCATED FROM THE PROGRAM FROM WHERE YOU ADD THE FX
IT IS IMPORTANT THAT YOU REMEMBER WHERE THEY ARE AND HOW THEY ARE CALLED EACH OF THE FILES YOU NEED
IT SEEMS COMPLICATED BUT IT IS ONLY ACCUSTOMED THE FIRST TIMES GIVEN TO WHICH IT IS ALWAYS VERY MECHANICAL
PARA AGREGAR UN NUEVO FX VAS A IR A LA SOLAPA DE FX VAS A SELECIONAR A CUALQUIER FX DE LA LISTA Y
HACER CLICK EN EL BOTÒN COPIAR Y RENAME
AL PONER RENAME DEBES PONER EL NOMBRE DE LA CARPETA DEL FX QUE ESTAS SUMANDO
AHORA DEBES LOCALIZAR ESA CARPETA EN EL RENGLÒN NIF BASE SELECCIONANDO CUALQUIER ARCHIVO NIF DE ESA CARPETA
TO ADD A NEW FX VAS TO GO TO THE FX VAS LADY TO SELECT ANY FX FROM THE LIST AND
CLICK ON THE BUTTON COPY AND RENAME
WHEN YOU PUT RENAME YOU MUST PUT THE NAME OF THE FOLDER OF THE FX YOU ARE ADDING
NOW YOU MUST LOCATE THAT FOLDER IN THE RENGLÒN NIF BASE SELECTING ANY FILE NIF OF THAT FOLDER
LO QUE SIGUE ES SELECCIONAR EL TIPO DE ATAQUE EN "ATTACK TYPE" ALLÌ PUEDES OPTAR ENTRE:
MELEE
RANGED
AREA
DIRECT
SPECIAL
ACTIVE DEFENSE
PASSIVE DEFENSE
NONE (NO SE USA NUNCA A MI ENTENDER)
ABAJO SELECCIONAS EL SUB-TYPE EN DONDE DICE SUB-TYPE
ESTO ES PARA QUE TENGA CONCORDANCIA CON EL MENU DEL JUEGO CUANDO LO USES.
WHAT YOU NEED IS TO SELECT THE TYPE OF ATTACK IN "ATTACK TYPE" THERE YOU CAN CHOOSE BETWEEN:
MELEE
RANGED
AREA
DIRECT
SPECIAL
ACTIVE DEFENSE
PASSIVE DEFENSE
NONE (IT IS NOT USED NEVER TO UNDERSTAND)
DOWN SELECT THE SUBTYPE WHERE SUBTYPE SAYS
THIS IS FOR YOU TO HAVE MATCH WITH THE GAME MENU WHEN YOU USE IT.
DESPUES LO QUE ES EL "NODE ATTACHMENT" ES BASTANTE PERSONAL PARA CADA TIPO DE PERSONAJE Y EFECTO
UNA VEZ REALIZADO TODO ESTO Y ESTAR CONVENCIDO DE QUE TRABAJASTE SOBRE UN FX NUEVO Y RENOMBRADO Y CORRECTAMENTE DIRECCIONADO
APRIETA EL BOTÒN "SAVE" PARA GUARDAR LOS CAMBIOS
FALTARÌA LA PARTE DE AGREGAR EL SONIDO
PARA QUE EL FX TENGA SUS SONIDOS NECESITA DE 3 PARTES
1 SONIDO DEL PUNTO DE ATAQUE O LANZAMIENTO(fx_zxDraxKnife_1)
2 SONIDO DEL PUNTO DE RECORRIDO(fx_zxDraxKnife_2)
3 SONIDO DEL PUNTO DE IMPACTO(fx_zxDraxKnife_3)
PARA ESO EL MECANISMO ES IGUAL A LA PARTE ANTERIOR
DEBES COPIAR UN FX CUALQUIERA DE LA LISTA, RENOMBRAR, Y REMPLAZAR LOS SONIDOS POR LOS QUE QUIERES PARA ESE FX
UN VEZ QUE ESTES CONFORME DEBES GUARDAR
AFTER WHAT IS THE "NODE ATTACHMENT" IS ENOUGH PERSONAL FOR EACH TYPE OF CHARACTER AND EFFECT
ONCE COMPLETED THIS AND BE CONVINCED THAT YOU WORKED ON A NEW AND RENOWNED AND CORRECTLY ADDRESSED FX
TIGHTEN THE "SAVE" BUTTON TO SAVE THE CHANGES
IT WOULD MISS THE PART OF ADDING THE SOUND
FOR THE FX TO HAVE ITS SOUNDS NEEDS 3 PARTS
1 SOUND OF THE ATTACK POINT OR LAUNCH (fx_zxDraxKnife_1)
2 SOUND OF THE TRAVEL POINT (fx_zxDraxKnife_2)
3 SOUND OF THE IMPACT POINT (fx_zxDraxKnife_3)
FOR THAT THE MECHANISM IS EQUAL TO THE PREVIOUS PART
YOU SHOULD COPY AN FX ANY OF THE LIST, RENAME, AND REPLACE THE SOUNDS THAT YOU WANT FOR THAT FX
ONCE YOU ARE CONFORM YOU MUST KEEP
HERE I LEAVE THE SCREEN CATCHES
IF YOU COPY AND "IDENTIFALLY FALSIFY THESE CAPTURES"
YOU WILL HAVE ADDED A FX WITH SUCCESS
GOOD LUCK!
AND THE FILES NECESSARY
FOR DOWNLOADS
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